Regulamin
Regulamin świadczenia usług poprzez system rejestracji na stronie soulmedic.pl
§1. Postanowienia ogólne i definicje
Usługodawca – Soulmedic sp. z o.o., z siedzibą w Krakowie, ul. Waleriana Łukasińskiego 16/18, 30-414 Kraków, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001127394, NIP: 6793309697, REGON: 529654999,
Serwis rejestracji – serwis internetowy prowadzony przez Usługodawcę pod adresem: https://soulmedic.pl/kalendarz
Regulamin – niniejszy regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną przez Usługodawcę
Użytkownik – osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, która dokonała rezerwacji terminu u Specjalisty za pomocą serwisu soulmedic.pl
Specjalista – psycholog / psychoterapeuta / specjalista psychoterapii uzależnień wykonujący czynności
w zakresie świadczeń zdrowotnych
Rejestracja – proces rezerwacji terminu u Specjalisty
Konto – wpis w bazie danych serwisu Psychoterapia w równowadze dotyczący Użytkowników
Usługa – usługa świadczona drogą elektroniczną polegająca na wysyłaniu i odbieraniu danych za pomocą publicznych systemów teleinformatycznych na indywidualne żądanie usługobiorcy – Użytkownika, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron
§2. Zasady regulaminu
1. Usługodawca świadczy między innymi następujące Usługi:
– udostępnia wyszukiwarkę terminów do Specjalistów Soulmedic
– umożliwia rezerwację terminu u Specjalistów Soulmedic
2. Dostęp do systemu rezerwacji jest bezpłatny
3. Rezerwacja terminu u Specjalisty wymaga podania Imienia, Nazwiska, numeru telefonu, adres e-mail
4. Zarezerwowanie wizyty u Specjalisty wymaga zapoznania się przez Użytkownika z Polityką Prywatności udostępnioną na stronie https://soulmedic.pl/polityka-prywatnosci/ oraz regulaminem centrum psychoterapii znajdującym się poniżej. Dokonanie rezerwacji u Specjalisty stanowi zgodę Użytkownika na przetwarzanie przez Usługodawcę danych osobowych Użytkownika oraz udostępnienia tych danych wybranemu Specjaliście.
5. Usługodawca zapewnia Użytkownikom dostęp do własnych danych osobowych oraz umożliwia ich poprawianie i uzupełnianie po skontaktowaniu się z Usługodawcą za pośrednictwem poczty elektronicznej kierowanej na: kontakt@soulmedic.pl
6. Usługodawca dołoży wszelkich starań w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu Soulmedic oraz udzieli pomocy w rozwiązywaniu problemów związanych z jego funkcjonowaniem.
7. W przypadku rezerwacji dokonanych za pośrednictwem strony internetowej soulmedic.pl Usługodawca oferuje możliwość opłacenia usługi za pomocą zewnętrznego operatora płatniczego Paynow.
8. Użytkownik może anulować rezerwację bezpłatnie, nie później niż 24 godziny przed umówioną wizytą – wysyłając informację za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres : kontakt@soulmedic.pl lub informując recepcję pod numerem telefonu +48 698 023 747. Użytkownikowi przysługuje wtedy zwrot płatności lub wyznaczenie nowego terminu wizyty – zgodnie z decyzją Użytkownika.
9. W przypadku opłacenia rezerwacji Użytkownik oświadcza, że jeżeli opłacona wizyta nie została anulowana w terminie poprzedzającym termin wizyty, nie odbędzie się o wyznaczonej porze z powodu nieobecności Użytkownika lub z powodu problemów technicznych po stronie Użytkownika (np. brak zalogowania o wyznaczonej porze, brak dostępu do internetu) – Użytkownikowi nie przysługuje prawo do zwrotu płatności za wizytę. W przypadku rezygnacji z umówionej wizyty należy ją odwołać telefonicznie lub mailowo. Wizyta nieodwołana lub odwołana po terminie jest traktowana, jako pełnopłatna. Płatność za nią należy uiścić przed kolejnym spotkaniem.
10. Umawiając wizyty usług świadczonych za pośrednictwem internetu, Użytkownik oraz Specjalista zobowiązują się do korzystania ze sprzętu video/ audio. Sprzęt ma umożliwiać dobrą jakość połączenia. Użytkownik deklaruje, że posiada odpowiednie urządzenia, oprogramowanie oraz łącze internetowe, które umożliwia mu skorzystanie z usługi.
11. Użytkownik akceptuje fakt, że wizyty umówione przez serwis Soulmedic mogą się w wyjątkowych sytuacjach nie odbyć z przyczyn losowych. W takich przypadkach Specjalista skontaktuje się z Użytkownikiem i ustali inny termin spotkania.
12. Użytkownik ma prawo składać reklamacje w sprawach dotyczących realizacji Usług. Zgłoszenie reklamacyjne należy składać w formie elektronicznej na adres: kontakt@soulmedic.pl. Prawidłowo złożona reklamacja powinna zawierać: imię i nazwisko Użytkownika, adres email, numer telefonu oraz przedmiot reklamacji. Specjalista dokona oceny zgłoszenia reklamacyjnego w ciągu 14 dni od dnia jego wpłynięcia.
13. Zastrzeżenia, a także uwagi, sugestie i błędy strony można zgłaszać, pisząc na adres e-mail: kontakt@soulmedic.pl.
14. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie stosuje się przepisy ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz Kodeksu cywilnego.
Regulamin Centrum Psychoterapii Soulmedic
1. Sesje i konsultacje psychoterapeutyczne, psychologiczne odbywają się wyłącznie po wcześniejszym umówieniu ich terminu w rejestracji lub za pośrednictwem strony internetowej oraz ich opłaceniu
2. Usługi w ośrodku oraz online są odpłatne i pobierane zgodnie z obowiązującym cennikiem dostępnym w recepcji Centrum Psychoterapii Soulmedic oraz na stronie internetowej pod adresem: www.soulmedic.pl
3. W przypadku wizyt pierwszorazowych warunkiem rezerwacji terminu jest wniesienie opłaty w dniu zapisu. Brak wniesienia opłaty skutkuje anulowaniem zapisu w kalendarzu danego terapeuty.
4. Sesje psychoterapii, które odbywają się zdalnie muszą być opłacone przed terminem planowanego spotkania. Opłata przed sesją jest warunkiem rozpoczęcia danej sesji. Sesje mogą być opłacane za pomocą szybkich płatności Paynow, do których link jest każdorazowo przekazywany przez rejestrację placówki lub z co najmniej 1- dniowym wyprzedzeniem przelewem bankowym, tak aby środki zaksięgowały się na rachunku bankowym placówki.
5. W Ośrodku przyjmowane są̨ osoby, które wyrażają̨ zgodę na kontakt z pracownikami Ośrodka i respektują̨ niniejszy Regulamin. W przypadku rozpoczęcia psychoterapii: Specjalistę i Pacjenta obowiązuje kontrakt terapeutyczny, którego zasady mogą nieznacznie modyfikować niniejszy regulamin i są ustalane indywidualnie.
6. Z pomocy psychoterapeutycznej mogą̨ korzystać osoby posiadające pełną zdolność do czynności prawnych. W przypadku osób jej nieposiadających – wymagana jest obecność opiekuna prawnego lub jego pisemna zgoda. Osoby niepełnoletnie przyjmowane są̨ wyłącznie po konsultacji Specjalisty z rodzicami.
7. Psychoterapeuta może odmówić świadczenia Usług, gdy uzna, że kierując się dobrem Pacjenta nie ma możliwości podjęcia się właściwej pomocy w ramach terapii, w szczególności ze względu na rodzaj zgłaszanego problemu/kiedy zgłaszane żądania są niemożliwe do zrealizowania lub szkodliwe dla siebie i/lub otoczenia. W tej sytuacji psychoterapeuta może skierować Pacjenta do odpowiedniej placówki specjalistycznej lub zaproponować konsultację u innego specjalisty.
8. Rozpoczęcie procesu psychoterapii poprzedzają̨ zawsze konsultacje (zwykle od 1 do 5 spotkań), które mają prowadzić do sformułowania problemów i celów do pracy psychoterapeutycznej.
9. Sesja psychoterapeutyczna trwa 50min. Spóźnienie się na wizytę będzie skutkowało skróceniem czasu jej trwania o długość opóźnienia. Wysokość opłaty za sesję mimo spóźnienia nie ulega zmianie.
10. W trakcie cyklicznych spotkań terapeutycznych, w przypadku braku możliwości wniesienia przez pacjenta opłaty za daną sesję, decyzję na temat kontynuacji spotkań i terminu uiszczenia płatności podejmuje specjalista. Jeżeli pacjent zalega z opłatą, dalsze wizyty zostają zawieszone do czasu uregulowania zadłużenia. Sesja zdalna może się odbyć wyłącznie wtedy, kiedy jest wcześniej opłacona.
Odwoływanie spotkań i odpłatność za nieobecności
1. Wszystkich Pacjentów, niezależnie od okoliczności, obowiązują poniższe warunki dotyczące płatności i ich nieobecności:
2. Odwołanie terminu sesji psychoterapeutycznej w czasie krótszym niż 24h lub niestawienie się na spotkanie bez informacji na ten temat, wiąże się z pełną odpłatnością za dane spotkanie, co wynika z konieczności zarezerwowania czasu specjalisty.
3. W ciągu roku istnieje możliwość 4 nieodpłatnych nieobecności na sesjach zgłoszonych najpóźniej 24h przed.
4. W przypadku zaplanowania nieobecności dłuższej niż 2 sesje lub 4 sesje pod rząd (przy częstotliwości 2 sesje/tydzień) za każdą kolejną nieobecność należy zapłacić. Przykładowo: jeżeli Pacjent planuje miesięczny wyjazd, za dwie wizyty będzie musiał zapłacić, ponieważ specjalista rezerwuje dla niego termin.
5. Jeżeli wizyta nie może się odbyć, należy ją odwołać wysyłając SMS na numer +48 698 023 747 lub e-mail: kontakt@soulmedic.pl, ewentualnie można zmienić wizytę w gabinecie na wizytę zdalną (on-line), w tym samym dniu i o tej samej godzinie. Uwaga: zamiana wizyty stacjonarnej na online może się odbywać jedynie w zgodzie z ustaleniami z psychoterapeutą na początku terapii.
6. Sesje, które nie odbywają się z powodu nieobecności terapeuty nie wymagają opłacenia.
7. W przypadku odwołania sesji przez psychoterapeutę nie jest pobierana opłata za sesję i w miarę możliwości jest proponowane spotkanie w innym terminie w tym samym tygodniu lub dodatkowe spotkanie w kolejnym tygodniu.
8. Wizyta odwołana nieregulaminowo jest odpłatna niezależne od wydarzeń losowych takich jak np. nagłe zachorowanie, kwarantanna, trudności z dojazdem czy sprawy rodzinne.
9. W przypadku nieobecności Pacjenta na 3 sesjach z rzędu – niezależnie od przyczyny, Ośrodek nie gwarantuje utrzymania terminu i możliwości kontynuowania procesu u danego Specjalisty.
10. Zaświadczenia o korzystaniu z usług Ośrodka wydawane są tylko na życzenie Pacjenta, ale wyłącznie ze wskazaniem: od kiedy odbywają̨ się spotkania i w jakiej częstotliwości oraz w przypadku, gdy odbyły się minimum trzy konsultacje. W takim przypadku Specjalista ma prawo sprawdzić zgodność podawanych danych osobowych z dowodem tożsamości Pacjenta.
11. Pacjent wyraża zgodę na wydanie paragonu fiskalnego, faktury lub innego dokumentu księgowego w postaci elektronicznej i przesłanie go na wskazany adres email.
12. Dokumentacja medyczna i psychoterapeutyczna jest sporządzana według obowiązujących zasad prawnych, przechowywana w siedzibie placówki, poufna i chroniona przed dostępem osób postronnych.
13. Psychoterapeuci i Pacjenci placówki będący w relacji psychoterapeutycznej zobowiązani są do przestrzegania regulaminu i ustalonego kontraktu terapeutycznego. Kontrakt terapeutyczny zawierany jest bezpośrednio z psychoterapeutą, ustnie lub pisemnie, a jego zasady mogą nieznacznie zmodyfikować niniejszy regulamin.
14. W przypadku chęci korzystania z sesji/ konsultacji online pacjent powinien zadbać o miejsce zapewniające swobodę, komfort rozmowy i możliwość zachowania poufności dla poruszanych treści, bez obecności osób trzecich.
15. Warunkiem koniecznym do skorzystania przez Małoletniego z usług pomocy psychologicznej lub psychoterapii jest wyrażenie pisemnej zgody przez rodzica lub opiekuna prawnego na udział Małoletniego w psychoterapii/pomocy psychologicznej, a także pisemne oświadczenie rodzica lub opiekuna prawnego Małoletniego, o zapoznaniu się z postanowieniami Regulaminu oraz jego akceptacją. Ponadto, jeżeli Pacjentem jest Małoletni, który ukończył 16. rok życia wymagana jest także pisemna zgoda Małoletniego.
16. Wystarczy zgoda co najmniej jednego z rodziców, jeśli oboje mają pełne prawa do opieki nad dzieckiem i stanowią tzw. rodzinę pełną. Jeśli dziecko nie wychowuje się w pełnej rodzinie, ale oboje rodzice mają pełne prawa rodzicielskie, zaleca się uzyskanie zgody obojga rodziców. W przypadku braku porozumienia między rodzicami, należy poinformować ich o konieczności rozwiązania sporu przez sąd.
17. Usługi udzielane Małoletniemu poprzedzone są spotkaniem lub spotkaniami konsultacyjnymi z rodzicem lub opiekunem prawnym małoletniego. W przypadku Małoletniego poniżej 13. roku życia, pierwsza konsultacja odbywa się wyłącznie z rodzicem lub opiekunem prawnym, bez obecności dziecka.
18. W trakcie trwania procesu psychoterapii Małoletniego, mogą odbywać się również konsultacje dla rodziców lub opiekunów prawnych, w szczególności w celu omówienia postępów terapii Pacjenta. Konsultacje te odbywają się po wcześniejszym umówieniu terminu z psychoterapeutą oraz zgodnie z obowiązującym cennikiem.


